اسم شما جزو کدوم گروهه؟!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 24 / 12 / 1392
بازدید : 368
نویسنده : sharef zadeh

 

«نام» در حقيقت بيان احساسات فرد است و مي تواند تاثيرات شگفت انگيزي بر چگونگي زندگي و انديشه او داشته باشد
 

koodakانتخاب نام فرزندان براي والدين در قرن 21 به مقوله اي مهم و بسيار زمان بر تبديل شده است. عده اي هم از اين فرصت استفاده کرده اند و اقدام به انتشار کتب و برنامه هاي کامپيوتري در اين زمينه کرده اند. انواع کتاب هاي انتخاب نام، امروزه در ليست پر فروش ترين کتاب ها قرار گرفته اند. در اين کتاب ها از ساده ترين اسامي گرفته تا عجيب و غريب ترين آنها به همراه معني به چاپ رسيده است و اين نشان دهنده آن است که مقوله انتخاب نام براي فرزندان، بسيار مهم و حياتي است بنابر اين روانشناسان در سطح جهان به مطالعه بر روي نام افراد پرداخته اند و نتايج چشمگيري به دست آورده اند.
به گزارش لایو ساینس،«ديويد فيگليو» محقق و استاد دانشگاه نورشاوست مي گويد:« اين روزها کتاب هاي نامگذاري نزد مردم از ارزش و اهميت خاصي برخوردار شده است. زيرا والدين به اين نتيجه رسيده اند که انتخاب نام خوب با اهميت تر از آن چيزي است که تا به امروز به آن توجه مي کردند.»
به گفته دانشمندان،«نام» در حقيقت بيان احساسات فرد است و مي تواند تاثيرات شگفت انگيزي بر چگونگي زندگي و انديشه او داشته باشد. در حقيقت مغز انسان بلافاصله پس از شنيدن نام طرف مقابل، پيام هايي را ردو بدل مي کند و با توجه به نام فرد، در مورد او قضاوت مي کند.
برخي از دانشمندان افراطي حتي معتقدند که نامي که براي فرزندمان انتخاب مي کنيم، گوشه اي از شخصيت او را در آينده شکل مي دهد. به عنوان مثال اگر نام دخترانه اي براي پسرمان انتخاب کنيم او در آينده فشار هايي را از سوي اجتماع دريافت مي کند که تاثيرات منفي اين فشارها در صورت تداوم مي تواند به شخصيت او مبدل شود.
بسياري از تحقيقات به اين  نتيجه رسيده اند که انتخاب نام پر معنا و خوش آهنگ مي تواند اعتماد به نفس را در کودک تقويت کند و افراد جامعه نسبت به او نظر مثبتي داشته باشند.
از سوي ديگر کودکاني که از نام خوش آهنگي بخوردار نيستند در مدرسه کمتر مورد توجه قرار مي گيرند و از نظر آموزش نيز با مشکلاتي مواجه خواهند شد. «ديويد فيگليو» در اين باره مي گويد:« وقتي معلمي در روز اول مدرسه نام دانش آموزان را از روي ليست مي خواند اگر با اسمي که از نظر آهنگ مناسب نيست برخورد کند، اولين فکري که به ذهنش خطور مي کند اين است که چرا والدين چنين اسم بي مهتوايي را براي فرزندشان انتخاب کرده اند و همين تفکر منفي ناخوداگاه بر روي رفتارهاي بعدي اين معلم با آن کودک تاثير خواهد داشت.»
نام هاي عجيب و غريب
از طرفي تحقيقات بسياري بر روي نام هاي نامتعارف و عجيب و غريب صورت گرفته.  در خبرها آمده بود که دانشمندان انگليسي به اين نتيجه رسيده اند که در انگلستان يک پنجم والدين از نامي که براي فرزندشان انتخاب کرده اند پشيمانند و هشت در صد آنان قادرنيستند به راحتي و درستي نام فرزندان شان را تلفظ کنند.
در تحقيقي ديگر آمده که اگر نام افراد مشهور را بر روي فرزندان مان بگذاريم، به نوعي در آينده اعتماد به نفس آنها را تقويت کرده ايم و همين امر باعث مي شود که آن کودک در زمان بزرگسالي به نوعي از آن فرد مشهور هم نام خود پيروي کند.
از آنجايي که نام ها در هر فرهنگ از تنوع بالايي برخوردارند، انتخاب يک نام پر معنا با آهنگي مناسب، براي فرزندمان به طوري که تلفظ آن هم براي کسي مشکل نباشد، مي تواند او را در آينده به فردي با اعتماد به نفس بالا مبدل کند. براي مثال در فرهنگ خودمان اگر بخواهيم کسي را حقير جلوه دهيم، او را با نام هاي مستعار حقيرانه صدا مي زنيم و بالعکس اگر بخواهيم کسي را محترم جلوه دهيم برايش نام مستعار يکي از شخصيت هاي معروف و مشهور را به کار مي بريم و اين نشان مي دهد که انتخاب يک نام، تا چه اندازه مي تواند به عنوان سنبلي براي حقارت يا شهرت تبديل شود.»
به تنهايي نمي تواند سازنده شخصيت باشد کما اين که بسياري از بزهکاران جامعه، داراي نام هاي معمول ، متعارف و پر معنا هستند، بلکه برداشت هايي که از آن نام در ذهن افراد ديگر مي شود مي تواند به گونه اي در شخصيت فرد صاحب نام تاثير داشته باشد. 
پس بياييم در انتخاب نام مناسب براي فرزندان مان دقت کنيم.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 296
بازدید هفته : 766
بازدید ماه : 688
بازدید کل : 1077349
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com